مشاوره خانواده و ازدواج
مشاوره خانواده و ازدواج

مشاوره خانواده و ازدواج

فرزندپروری

تجهیزات دیجیتالی را در اختیار کودکان قرار ندهید

مطالعات اخیر با بررسی اسکن مغزی کودکان نشان می‌دهد مغز کودکانی که زمان زیادی را صرف تماشای صفحه تمایش تجهیزات الکترونیکی از قبیل تبلت، تلویزیون، لپ‌تاپ و تلفن هوشمند می‌کنند، به اندازه کودکانی که این وسایل را در اختیار ندارند، رشد نمی‌کند.

بر اساس این مطالعه مهارت‌هایی از قبیل یادگیری، زبان و پردازش ذهنی در ماده سفید مغز صورت می‌گیرد. این مهارت‌ها به مرور و با تعاملات اجتماعی و بازی توسعه می‌یابند و تکمیل می‌شوند. پنج سال ابتدای زندگی کودک تاثیرگذارترین زمان در رشد و توسعه مغز و مهارت‌های مرتبط است.

مطالعات بر اساس اسکن ماده سفید مغز کودکان نشان می‌دهد هنگامی‌که کودک مدت‌زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کند، فیبرهای عصبی تحریک زیادی دریافت نمی‌کنند و به خوبی متصل نمی‌شوند و بسیاری از مهارت‌ها از جمله مهارت‌های زبانی و یادگیری تقویت نمی‌شوند.

بر اساس توصیه اکادمی اطفال آمریکا، کودکان زیر ۱۸ ماه هرگز نباید در معرض صفحه نمایش باشند. بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی، تجهیزات با محتوای آموزشی به مدت محدود و در حضور والدین برای کودک توصیه شده است. مدت زمان توصیه شده برای کودکان دو تا پنج ساله حداکثر یک ساعت در روز و در حضور والدین است و به هیچ عنوان این تجهیزات جایی در اتاق خواب کودک ندارند.

متخصصان به والدین توصیه می‌کنند که زمان استفاده از صفحه نمایش را برای کودک محدود کنند و در عوض کودکان را مجبور کنند فعالیت های فیزیکی و اجتماعی داشته باشند.

اینستاگرام کلینیک:

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin

______________________________

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت کلینیک تهران :  

02177955526

09350633778

__________________________

تعیین وقت مشاوره کلینیک کرج

۰۲۶-۹۱۳۰۱۵۵۰

۰۲۶-۹۱۳۰۱۵۴۹

۰۲۶-۳۲۲۳۲۷۰۳

 ۰۹۱۲۷۶۵۵۰۳۸

#ازدواج با این افراد اصلا پیشنهاد نمیشود !



افراد دارای هوش هیجانی پایین

تحقیقات روان شناسان در دهه های اخیر ثابت کرده که تنها هوشبر (IQ) برای موفقیت در زندگی کافی نیست، بلکه ما برای داشتن یک زندگی خوب و خشنودکننده به نوع دیگری از هوش یعنی هوش هیجانی نیازمندیم. روان شناسان، هوش هیجانی را به صورت توانایی شناسایی احساسات و هیجانات خود و دیگران، تمایزگذاشتن میان آنها و استفاده از اطلاعات حاصل از آنها در تفکر و اعمال تعریف کرده اند. افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، دارای ویژگی هایی هستند که زندگی با آنها را بسیار مشکل می سازد. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1- بروز ندادن احساسات

*توجه کردن به احساسات دیگران

*ناتوانی در مقابله با هیجانات منفی مانند خشم، اضطراب و... (اغلب این افراد قادر به کنترل خشم خود نیستند)

*مقابله ناکارآمد با مسائل و مشکلات زندگی روزمره

*ناشادی و بدبینی کلی


2 – افرادی که هنوز درگیر روابط قبلی شان هستند

اگر هربار که فرد موردنظرتان را می بینید، حتما یکی دو خاطره از نامزد یا همسر قبلی اش تعریف می کند، اگر هنوز هم موقع صحبت کردن درباره زندگی مشترک قبلی اش بغض می کند یا به نحو شدیدی مشوش می شود، یا اگر هنوز به هر دلیلی ارتباط خود را با همسر سابقش قطع نکرده است، بدانید که آمادگی شروع رابطه جدیدی را ندارد.


فرد آسیب دیده در این موارد، یا کسی را به عنوان همسر انتخاب می کند که ویژگی هایش کاملا مخالف خصوصیات همسر سابقش باشد، یا فردی را انتخاب می کند که ویژگی هایی کاملا مشابه همسر قبلی داشته باشد. دلیلی دیگری که ممکن است موجب انتخاب شده باشد، فرار از هیجانات منفی پس از جدایی است. به هر حال آنچه مسلم است، این است که شما به خاطر خودتان و بر مبنای ویژگی های فردی تان انتخاب نشده اید. اگر فرد موردنظرتان از شریک سابق خود جدا شده و طلاق را تجربه کرده است، برای کنارآمدن با شرایط جدیدش به زمان نیاز دارد.


3 – افراد مبتلا به اختلالات جنسی

باربارادی آنجلیس در کتاب «آیا تو آن گمشده ام هستی» اختلالات جنسی را به سه دسته تقسیم کرده است:

1 – اعتیاد و اشتغال ذهنی مدام به روابط جنسی

2 – عدم عزت نفس و نجابت جنسی

3 – مشکل اجرای عمل جنسى


مهم ترین دسته این اختلالات که پیش از ازدواج می توان به آن پی برد، عدم عزت نفس و نجابت جنسی است. اگر فرد موردنظر شما در ارتباطات خود باجنس مخالف حریمش را رعایت نمی کند، اگر احساس می کنید بیش از حد با دیگران گرم می گیرد یا رفتار و پوشش وی با فرهنگ ما سازگار نیست، یا اگر همیشه درباره افراد جنس مخالف اظهارنظر می کند، بدانید مشکلی وجود دارد. متاسفانه احتمال اینکه افراد پس از ازدواج این عادت نامطلوب را ترک کنند، بسیار کم است.


4 – افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند.

متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم همین که همسر آینده مان به بلوغ جسمانی رسیده باشد، برای تشکیل زندگی کافی است. غافل از آنکه رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی نیز به همان اندازه بلوغ جسمی مهم است. همان طور که در مورد شهاب دیدیم، این گونه افراد مستقل نشده و به شدت به دیگران (خانواده یا دوستان) وابسته اند و بدون کمک آنها قادر به تصمیم گیری نبوده و به هیچ وجه مسئولیت پذیر نیستند. همه این ویژگی ها، زندگی کردن با این افراد را مشکل می سازد.




آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                                                09350633778

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید

اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی یا فوبیای اجتماعی، نگرانی یا ترس شدید از قضاوت شدن، ارزیابی منفی یا تایید نشدن در یک موقعیت اجتماعی است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است نگران رفتار خود، مرکز توجه بودن ، احمق به نظر رسیدن و عجیب یا حوصله سر بر بودن در موقعیت های اجتماعی باشند. به همین دلیل، اغلب از حضور در چنین موقعیت هایی خودداری می کنند و اگر مجبور به حضور در آن موقعیت ها باشند، استرس زیادی را تجربه می کنند.اگر اختلال اضطراب اجتماعی داشته باشید، در چنین موقعیت هایی قادر به مدیریت استرستان نخواهید بود. ممکن است انجام کارهایی مثل برقراری ارتباط چشمی و مکالمه های کوتاه، که به نظر دیگران ساده است، برای شما بسیار سخت باشد و از موقعیت های اجتماعی فراری باشید. این اختلال می تواند تمام ابعاد زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهند

نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی در چه موقعیت هایی بروز می کند؟

معمولا افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی نشانه های این اختلال را در شرایط زیر تجربه می کنند:

صحبت با افراد غریبه

صحبت در جمع

قرارهای عاشقانه

ارتباط چشمی

ورود به اماکن جدید


مهمانی

غذا خوردن، صحبت با تلفن و نوشتن درمقابل دیگران

رفتن به مدرسه و محل کار

شروع کردن مکالمه

مرکز توجه بودن

مورد انتقاد یا تشویق واقع شدن

معرفی شدن به دیگران

ملاقات با افراد مهم

ممکن است تنها برخی از این موقعیت ها برای شما استرس زا باشد و با بقیه مشکلی نداشته باشید. موقعیت های مشکل زا برای افراد مختلف متفاوت اند اما غالبا ترس های زیر در بیماران اختلال اضطراب اجتماعی مشترک است:

ترس از قضاوت شدن توسط دیگران در موقعیت های اجتماعی

ترس از مسخره شدن و خجالت زدگی در جمع

ترس از مرکز توجه بودن

اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید

مهارت های ارتباطی


*مهارت های ارتباطی یا مهارت های مشارکت در گفت وگو چیست؟* 


از مهارت های مشارکت گفت وگو زیر عنوان بزرگ تری بحث می شود که آن را «مهارت های زندگی» می نامند. مهارت های زندگی عبارتند از مجموعه ای از توانایی ها که زمینه ی سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورد. این توانایی ها، فرد را قادر می سازد تا مسئولیت های نقش اجتماعی خود را بپذیرد و بدون لطمه زدن به خود و دیگران، با خواست ها، انتظارات و مشکلات روزانه، بویژه در روابط بین فردی، به شکل مؤثری روبه رو شود. فقدان این مهارت ها موجب می شود فرد در برابر فشارها، به رفتارهای غیرمؤثر و ناسازگارانه روی آورد.

منظور از مهارت های ارتباطی زوجین، مهارت های مشارکت در گفت وگو است. این که زوجین بتوانند گفته های خود را به شکلی مؤثر و قابل فهم بیان و متقابلاً صحبت های دیگری را به دقت گوش داده و برداشت صحیحی از آن داشته باشند، مهارت های خاصی را می طلبد؛ که به آن «مهارت های مشارکت در گفت وگو» یا مهارت های ارتباطی گفته می شود. مهارت های مشارکت در گفت وگو همان طور که قبلاً ذکر شد، خود به سه دسته تقسیم می شوند: مهارت صحبت کردن؛ مهارت گوش دادن؛ مهارت ارتباط غیرکلامی.



اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید